måndag, mars 17, 2008

Lapptäcken

Kan ingen ta mig i kragen?

Detta fina lapptäcke har legat i garderoben hur många år som helst, det började så bra med att jag gick med i lapphäxorna i Göteborg och köpte på mig en massa tyger och tillbehör, gick på möten och började sy men av någon anledning så blev detta täcket aldrig färdigqviltat.

Det tar en sån herrans tid att sitta och sy för hand. Undrar om någon blir arg på mig om jag helt enkelt släpar ner täcket till symaskinen och qviltar maskinellt?? Är det förbjudet? Hmm......tål att tänkas på, i garderoben gör det ju ingen nytta.

Meningen var att Max skulle ha täcket i sin säng när han var liten men om jag börjar nu så har jag ju ett par år på mig och Nils kan få täcket till sin säng istället. Täcket är rätt stort.

En av mina stickade filtar

Detta är också fint, det kommer från IKEA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!