torsdag, juni 05, 2008

Tjena Kaj!

Morsan på taket

Plötsligt hördes det oväsen från öppna spisen och där satt en kaj-unge sotig och dan, kajorna har bo i skorstenen, jag tog ut och kastade upp honom i luften men han landade i rabatten, sen kastade jag upp honom i hagtornen men han trillade ner igen och nu sitter han på räcket vid altan, jag hällde upp lite vatten om han blir törstig.

Va gör jag nu då? Han kan ju inte sitta där och glo. Jag tänkte åka iväg en sväng och om han är kvar sen så får jag väl flygträna lite med honom (innan Tiger kommer hem från dagis).

Nu undrar jag också om skator äter kaj-ungar??? Janne skata flyger nämligen runt och skriker framför Kaj!!! Jag kanske skall stanna hemma istället? Herre gud vilket dilemma!

1 kommentar:

  1. Oj, vilken söting Kaj är! Måsar kan nog säkert ta små ungar men undrar om inte Kaj är lite för stor. Kanske så är kaj lite groggi efter nedslaget så han kanske behöver få vila lite innan han flyger iväg. Eller så behöver han bara lite flygträning.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!