fredag, september 05, 2008

Goda grannar



Det kom ut en dam med pensel och palett i högsta hugg och frågade om Tiger tyckte om nyckelpigan? Ja sa jag!

Då sa hon: det är så trevligt att hundarna stannar till och nosar på den...jag tänkte att jag skulle göra flera stycken, det ser så tråkigt ut med vanliga stenar.......och jag höll med, (fast jag inte tycker det ser tråkigt ut med vanliga stenar :-)



Det var ett gott äpple dom bjöd på! (det var inte Aroma utan det andra röda, fast Aroma är mitt favoritäpple, va dum jag var...jag kunde ju tagit flera...får gå dit imorgon igen!)


Alltså...nu har jag snöat in på moln också...är dom inte grymt snygga??

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt att bjuda på äpplen sådär vid vägen, det har jag aldrig set tidigare!

    Hälsningar Vera

    SvaraRadera
  2. Aroma är min favorit också, fast jag har väl långt ifrån smakat alla äpplesorter så det kan ju hända att jag ändrar mig ;-)

    SvaraRadera
  3. När jag utbildade mig till "trädgårdsmästare" så hade vi förmånen att smaka en herrans massa äpplen från odlingarna på skolan, jag måste nog leta fram infon och uppdatera mig lite...jag smaskade och skrev...smaskade och skrev, jag är en sån där typ som skriver ner precis allt som läraren säger och som jag själv kommer på men sen slarvar jag bort mina papper! :-)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!