lördag, december 06, 2008

Ny kamera!

Nya kameran
Igår fick jag en ny kamera - Nikon D90 + 18-105 VR objektiv!

Det var flera år sen jag hade en riktig systemkamera så det kommer att ta tid att läsa genom manualen och lära sig alla funktioner - i köpet ingår en utbildning också, inte på cd utan "live" i stan. Den måste jag ju gå på!

Min lilla digitalkamera har funkat jättebra men med den är man något begränsad och funkar bäst på riktiga närbilder, nu hoppas jag kunna ta mer på avstånd t.ex på hägrarna som sitter nere vid havet på sina stenar - spännande är det!! :-)

5 kommentarer:

  1. GRATTIS till din nya kamera! Åhhh så kul! Hoppas att du får många fantastiska stunder med den & att vi får se många härliga bilder! Ha en fortsatt mysig helg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad KUL, är det den Nikon som kan videofilma oxå?

    Ser verkligen fram emot Infingska bilder framledes.

    SvaraRadera
  3. Hej hej!

    Ja, det är den som kan filma, egentligen behöver jag inte det eftersom jag har en annan filmkamera, fast nu behöver jag ju iofs inte ta med två kameror.

    Har inte fotat något utomhus än bara inne och det blir jättebra bilder, tänkte ta en fotorunda senare i em.

    Sen blir det kul att tömma kameran och se resultatet - på återseende! :-)

    SvaraRadera
  4. Vad kul med ny kamera! Jag är helnöjd med min D80 även om jag inte har fattat allt på den ännu, fast jag snart haft den ett år.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!