söndag, april 05, 2009

aj aj aj...

helg

...min kropp värker, jag har grävt...herre gud vad jag har grävt - fre-lör-sön!

Nilse måste ju ha en sandlåda och naturligtvis måste vi bygga den precis där det växte största prydnadsgräset, smultron och rosor, så då var det bara att gräva och dela ut plantor till alla som ville ha. Vi är nästan färdiga, lite (eller mycket) sand också så är det bara att börja leka!

När jag ändå var igång så var det lika bra att kantgräva runt växthuset också.

Men vilket fint väder det varit, solsken och värme, grannarna eldade och gjorde fint runt omkring och alla var så glada!

Nils somnade tidigt idag, det är jobbigt för en liten kille att vara ute en hel dag.

I fredags kväll var det så häftigt, dimman låg tät i trädgården och lyktorna och marchallerna lyste och när vi kikade ut så höll grodorna på med sina parningsläte vid dammen, det ekade nästan eftersom det var helt vindstilla - magiskt var det!

Nu skall jag slå mig ner i soffan och titta på Gossip girl sen kolla in mina favvobloggar! Tjohooo

5 kommentarer:

  1. Å vad härligt det låter, ja förutom värken då.

    SvaraRadera
  2. Vi hr också vårgrejat, men på mycket mindre yta. Christer har byggt hyllor i förrådet på balkongen och jag har planterat, men jorden räckte inte.

    SvaraRadera
  3. Det låter härligt. Jag längtar efter den svenska våren, ska bli skönt att komma hem nu i veckan.
    Ha det nu så skönt allihop.
    //Erica

    SvaraRadera
  4. Va tiden går fort, är du redan på väg hem!

    Ja, det är härligt med den krispiga våren till skillnad mot hettan du är van vid hi hi!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina saker det finns i växthuset. Jag vill se mer! :-)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!