tisdag, april 14, 2009

Han har munnen full...

ekollon

...av ekollon, och är det inte ekollon så är det singel, stenar eller snäckor - hur skall man hindra honom? Han sväljer dom iallafall inte utan går omkring och suger på dom och myser och rätt som det är så spottar han ut dom - plupp!

Jag fick ett ryck och grävde upp ett gäng snödroppar som stod lite fel, fyllde två 12-litershinkar! Sen skall dom ju ner igen...hann bara hälften. Nu är bästa tiden att flytta snödroppar, när dom har blommat färdigt och bladen fortfarande är gröna.

3 kommentarer:

  1. Hej:) jag blev så glad för din kommentar på flickr. jag har din blogg på min bloggkoll, men är dålig på att kommentera.
    Ang snödroppar och vårlökar i allmänhet så har jag blivit besviken i år. Köpte en del vårlökar i höstas och ser inte röken av dem. Hm... trist...Jag har aldrig misslyckats innan... aja, får köpa nya till hösten. kram

    SvaraRadera
  2. Hur vet du sånt där? Jobbar du med växter eller är du bara naturligt begåvad??

    SvaraRadera
  3. Hemmabloggaren; klart jag är begåvad hi hi!

    Växter och trädgård är både mitt yrke och hobby.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!