torsdag, april 09, 2009

Näktergalen

näktergalen

Han satt där i ett träd och sjöng så vackert så jag blev helt tagen, han sjöng så det ekade ut över havet och där gick jag och Tiger och njöt och önskade att vi hade haft en bandspelare med oss.

Det finns vissa ljud som gör att man blir helt lycklig...näktergalen, göken som gal i maj, koltrasten, havet som brusar, regnsmatter på taket när man ligger i båten eller sitter i växthuset- härligt är det...så in i bänken härligt! Och fiskmås-skrik är också härligt!

Nu skall vi se på mitt i naturen på TV

5 kommentarer:

  1. ja vissa ljud är verligen helt underbara att lyssna på. rogivande och lugnande..

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. och puttret frånm kaffekokaren, spraket från brasan osv. :-). Och Fiksmåsarna ja visst är dom underbara!

    SvaraRadera
  3. alla vårljuden här utanför mitt fönster nu och jag har kaffe o lite egen tid...glad påsk!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har, ville bara säga det och önska glad påsk!

    SvaraRadera
  5. Sitter i min trädgård och lyssnar på fåglar som kvittrar, barn som leker och skrattar! Känns som en nystart som om allt vaknar på nytt. Härligt!♥
    Finfin blogg du har.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!