söndag, december 27, 2009

Kronhjortar

kronhjortar på språng
kronhjortar
kronhjortar 2
kronhjortar 3
kronhjortar 4
kronhjorten

Det var julaftonsmorgon och vi var på väg för att fira jul och då dök det plötsligt upp 14 stycken kronhjortar, dom kom springandes över åkrarna i Tostared och vi var tvugna att stanna bilen och bara njuta av denna ovanliga syn, jag tror faktiskt aldrig jag sett nån vild kronhjort tidigare och så dök alla dessa upp! Är det nån som ser hur många taggar han har?

Sen stod det 5 rådjur på andra sidan vägen...det kändes som vi var på safari!

5 kommentarer:

  1. Å så mäktigt! Och genom de fantastiska bilderna känns det nästan som om jag var där också.

    SvaraRadera
  2. Kanske var Tostaredstomtens hjortspann. Kan det vara mellan 15 och sjutton taggar som hjorten hade?

    Underbara bilder....

    SvaraRadera
  3. Bild nr 4 och 5 är ju riktiga julkort, de kan du sälja vidare, jag köper.
    Grattis till nya zoomen. Så nu får man passa sig kanske Karina smyg fotar.....

    SvaraRadera
  4. Kia, du kanske blir min första kund!
    Något särskilt format du önskar?

    SvaraRadera
  5. Vad mäktigt och vilka fina bilder du fick!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!