torsdag, november 04, 2010

Kopparorm...

kopparorm
kopparorm i gräset

Är det inte snokar, eller älgar, eller minkar, eller ormvråkar, eller papegojjor, eller gud vet vad så är det kopparormar!

Dessa djur som bara kommer till mig...jag var vid Onsala Herrgård och ställde upp stativet i gruset för att fota bryggan och när jag tittade ner så låg det en förskrämd och frusen liten orm där precis under kameran, då var det ju bara att tänka om och krypa ner på gruset, mina nytvättade fina jeans blev alldeles leriga på knäna...men vem bryr sig om sånt?

Efter en stund la jag honom i gräset i stället, stackarn var stel som en pinne, jag la lite löv på ryggen men kom på att då får han ju ingen sol på sig och fryser kanske ännu mer...sen tryckte han sig ner i ett hål i mossan och så fick jag ta en sväng med Tiger istället!

1 kommentar:

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!