söndag, maj 15, 2011

Jag måste nog lägga en champagne på kylning...

...för att fira denna stora händelse i trädgården!

rosenpion

2007 köpte jag en rosenpion på Lisebergs trädgårdsdagar av Herman Krupke för 50 kr, han hade frösått den själv och visste inte vilken färg den skulle få, nu fyra år senare så skall den till att blomma för första gången och jag kan knappt bärja mig innan den slår ut!

För övrigt har jag massor av frösådda pioner i rabatterna och dom växer till sig med åren utan att man tänker så mkt på det och så rätt som det är så står dom bara där, stora ståtliga med sina vackra blommor, jag tycker dom vita är finast men sånt vet man ju inte i förväg, nån har påstått att det tar 7 år för en bond-/doftpion innan den blommar, man får som sagt var inte ha bråttom när man har trädgård.

6 kommentarer:

  1. Så vacker!

    Fortsättning med bilder fortsätter hoppas jag :)

    SvaraRadera
  2. Champagne blir toppen. :)

    SvaraRadera
  3. grattis till denna stora trädgårdshändelse, Du får visa när den slagit ut.

    SvaraRadera
  4. Pioner är så vackra!
    Visa gärna när den slagit ut!

    Önskar dig en finfin start på veckan.

    SvaraRadera
  5. Fluff, fluff. Härligt nu är sommaren här!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!