tisdag, maj 10, 2011

Pallkragar

pallkrage

Håller på att fylla några pallkragar i örtagården, det ligger lite närmare köket och det känns enklare att kila ut och hämta lite sallad eller spenat.

Först täcker jag botten med blöta tidningar, sen fyllde jag en hel skottkärra med det svarta guldet...finfin kompost, den kändes så skön att gojsa med och luktade riktigt gott, får fortsätta imorgon med att fylla den andra också och sen plantera och så lite grönt.

Jag har ju redan mitt stora grönsaksland vid växthuset men där får dom lite större grejerna växa som jordärtskockor, potatis, bärbuskar, jordgubbar, sparris, rabarber och lök...och lite ringblommor och målla.

2 kommentarer:

  1. åhh, vad jag oxå skulle vilja ha en pallkrageträdgård, har dock inte riktigt plats för det. En fundering bara... De blöta tidningarna vad är de för?

    Tack för en superblogg!!

    Mvh,
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra och tack själv! :-)

    Tidningar är perfekt för att hindra ogräset, man lägger bara våta tidningar i botten, sen jord på! Går även bra om du har mkt ogräs i rabatter eller om du vill anlägga något direkt på gräsmattan! Fiffons va!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!