söndag, juni 16, 2013

Skåneresa med Kungsbacka trädgårdsvänner

rögle 1 rögle 2 Först stannade vi till hos Rolf och Gunilla Bengtsson i Rögle som vann trädgårdstoppen 2011, jag var där förra året också men tycker det var roligt att komma hit igen, underbar trädgård, växthus och keramik!

raps Dessa rapsfält!! Det är Skåne för mig!

mölle Lunch på Grand i Mölle och sen en liten promenad i omgivningarna, sommar, sol och semesterkänsla!

himmelstorp 1 himmelstorp 2 himmelstorp 3 Efter lunchen åkte vi vidare till Laila och Lennart Olofsson, Skogvaktarbostället i Himmelstorp med sin underbara omgivning och utsikt över Skälderviken, det lilla fölet med vingliga ben var endast en vecka gammal, så söt så man nästan dog en smula!

möllehässle Sista stoppet var hos Sylvia Wihlborg i Mölle, jättefint ställe med Bed and Breakfast och där bjöds vi på härlig fika i solen. Här står jag och kollar vid fältet utanför huset! Som vanligt en toppendag med Trädgårdsvännerna!

4 kommentarer:

  1. Finfina bilder.Skåne är fantastiskt.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, måste ta mig till Skåne någon gång! :-)

    SvaraRadera
  3. Vet inte hur många gånger jag kikat in. Vill ta en tur meddetsamma igen. Du gör så underbara kollage. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie!
      Du har säkert en massa vackra foton därifrån med :-)

      Radera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!